Telefonsælgere i elbranchen
Hos Ø/strøm er det vores politik at vi ikke ringer ud for at hverve kunder – vi vil altid gerne have flere kunder, men vores kundepleje kommer i første række – vi er bare ikke de eneste eludbydere. Elmarkedet er liberaliseret, og der er mange aktører og elselskaber på markedet. Nogle elselskaber er mere aggressive i deres markedsføring og salgsstrategi i forhold til nye kunder end andre.
Derfor har flere elselskaber også telefonsælgere til at ringe til nye potentielle kunder og tilbyde de mulige kunder, at skifte til deres elselskab. Man kan komme ud for at der lokkes billige (ukomplette) priser på el, og evt. undlader at oplyse om bindingsperioder mv. Vi har herunder samlet nogle af de spørgsmål der kan være gode at spørge telefonsælgeren om, så du sikrer dig selv bedst muligt:
Hvad koster et abonnement?
Til sammenligning koster et abonnement hos Ø/strøm 12,50 pr. måned.
Hvor lang tid er jeg bundet?
Der er ingen bindingsperiode på vores aftaler. Der er altid en opsigelsesperiode på løbende måned +30 dage – som hos stort set alle andre elleverandører – men derudover altså ingenting der holder dig bundet.
Du kan læse mere om forskellen på bindingsperiode og opsigelsesperiode her.
Hvad koster en kWh inklusiv moms?
Ø/strøm har forskellige priser pr. kWh. Prisen kommer an på, hvilket af vores elprodukter du vælger, og hvornår du bruger din strøm. Spotprisen varierer fra time til time, og kvartalsprisen fastsættes til en fastpris, der gælder et helt kvartal.
Vær opmærksom på at Net-selskabet kan have variabel pris for specifikke tidspunkter på døgnet. Dette har vi ingen indflydelse på.
Vi opfordrer altid til at du holder øje med vores aktuelle priser, på vores prisliste. Du kan finde prislisten her.
Er Ø/strøm blevet solgt?
Nej! Ø/strøm er ikke blevet solgt, og er stadig et selvstændigt elselskab ejet af Fonden Langelands Elforsyning. Fonden har intet ønske om at tjene penge på at eje Ø/strøm, men ønsker alene at sikre billigst mulige priser til kunderne på Langeland, Siø og Strynø. Derfor er vores elpriser ofte skarpe i forhold til øvrige elselskaber. Vi skal ikke generere et stort overskud, men stiler mod et nul resultat for at give billigst mulige priser sammen med en god kundeservice.
Ø/strøm vil fortsat arbejde for at tilbyde så lave elpriser for vores kunder, som muligt, og Fonden Langelands Elforsyning vil samtidig være en aktiv deltager i at bidrage til vores lokalsamfund.
Skal jeg oplyse min personlige oplysninger i telefonen?
Du skal altid være forsigtig med at give personlige oplysninger i telefonen. Sørg for at få ting på skrift og sig ikke ja til noget du er utryg ved eller forvirret over.
Hos Ø/strøm skal du som udgangspunkt ikke oplyse personlige oplysninger i telefonen og der er normalt ingen grund til unødig dialog. Normalt taler vi kun sammen, hvis vi skal registrere en flytning eller du har spørgsmål til valg af vores elprodukter.